Eyl 25

Barselona Şehir Rehberi

Yazar : Kategori : İspanya

THY ile Barselona’ya varıyoruz ve iner inmez taksi ile La Rambla üzerinde Colombus heykeline 200 metre mesafedeki otelimize 30 dakikada varıyoruz. Havaalanı otelimiz arası ulaşım 31 Euro tutuyor. Otelimizi hotels.com üzerinden ayarlarken bu kadar merkezi bir noktada kalacağımızın farkında bile değildik.

Kendimizi varır varmaz dışarı atıyoruz ve La Rambla’yı keşfetmeye başlıyoruz. Öncelikle La Rambla bizim İstiklal caddesinin bir benzeri. Ara sokaklara girildiğinde farklı dünyalar keşfetmek olası. Caddenin üzeri restoranlarla, sokak satıcılarıyla ve turistlerle dopdolu. Biraz soluklanmak adına cadde üzerindeki bir kafeye oturuyoruz ve sangrialarımızı sipariş ediyoruz. Siparişimiz hiç de tahmin etmediğimiz boyutlarda bize geliyor :)

sangria

Şehir Turu:

İlk günü La Rambla üzerinden yürüyerek ve sokaklarında kaybolarak geçiriyoruz.  2. Gün metro kartlarımızı metro girişinden alarak tüm turistik yerleri görmek için seyahatimize başlıyoruz. Öncelikle Barselona’da ulaşım oldukça kolay. Yaklaşık 30 dakikada metroyla Barselona’nın bir ucundan diğer bir ucuna ulaşılabilir. Metroda 6 farklı hat var ve 3 günlük biletle 5 hattı sınırsız olarak kullanabiliyorsunuz.

İlk durağımız Parc Guel. Kişi başı 8 euro ödeyerek içeri giriyoruz ve Gaudi’nin şahaserlerinden biri olan ve 1960’lara kadar değeri bilinmeyen bu parkta yaklaşık 1 saat kadar vakit geçirdikten sonra Sagra da Familia’ya doğru yola çıkıyoruz.

parc-guell

Burada bizi yaklaşık 2 km’lik insan kuyruğu bekliyor. Yaklaşık 1 saatlik bekleme sonrası öğlen 2.30 buraya girebilmek için biletimizi alıyoruz. İçeri girince niye bu kadar uzun kuyruğun olduğunu anlıyoruz.  2023 yılından bitirilmesi hedeflenen bu eser tam anlamıyla bir şaheser. Gaudi’nin müthiş zekasını ve yaratıcılığını yansıtıyor. Şu ana kadar gördüğün en güzel mimari yapı kesinlikle.

sagrada-familia

Sagrada-Familia

sagra da familia

Ertesi gün turumuza Barselona stadı ile devam ediyoruz. Televizyonda izlediğimiz bu stadı dolaşma fırsatını bulmak, Barselona’nın kupalarını, soyunma odasını görmek, çimlere basmak, çıkış tünelinde bulunmak son derece etkileyici benim için. Barselona’nın ne kadar büyük bir ve köklü olduğunu burada anlamakla kalmıyor aynı zamanda 2 saatlik bu turda 2 bilet + 1 fotoğraf için yaklaşık 65 euro ödeyerek küçük de olsa Barselona’ya katkıda bulunmuş oluyoruz. İçimden 1 sonraki seferde bu stadda mutlaka maç izlemek gerektiğini düşünüyorum.

nou camp

Günün geri kalan vakitinde Casa Batllo ve La Pedrera‘yı ve şehir parkını da ziyaret ediyoruz.

Ertesi sabah ilk işimiz Picasso müzesini ziyaret etmek oluyor   (11 Euro). 35 farklı odada Picasso’nun eserlerini görebilir, çıkarken de hediyelik eşyanızı alabilirsiniz. Ancak sabahın erken saatlerinde burada olun ki yine 2 saatinizi sıra beklerken harcamayın.

picasso-museum

Barselona’da boş vaktinizde Colombus heykelini, Katolunya Meydanını,Merchant Marketi ve Font Magic‘i de mutlaka görmenizi tavsiye ederim. Özellikle Font Magic’teki muhteşem su gösterisini kaçırmamanız gerekir.

font magic

Tapas Restoranları ve Yemek:

Gelelim yemeklere. Barselona’ya gelip de Sangria içmemek ve tapas yemeden dönmek olmazdı.Tapas aslında küçük paylaşmalık mezeler demek.Tapas menülerini gezdiğiniz her yerde görebileceğiniz gibi, bize gitmeden önce mutlaka gidilmesi tavsiye edilen ve buralarda tapas yemeden gelenlerin Barselona’yı ziyaret etmiş olmayacağı tavsiyesiyle ilerlerdik. Öncelikle Cerveceria Catalana Tripadvisor’da son derece tavsiye edilen ve fiyatları makul bir mekan. Akşam 10 gibi mekan gittiğimizde yaklaşık önümüzde 30 kişilik bir bekleme listesi olduğunu öğrendik. Listeye adımızı yazdırdık ve 11.30da mekana gelirsek mekanda muhtemelen yer bulabileceğimizi söylediler. 11.30 da tekrar mekana gelip bir 30 dakika daha bekleyip yaklaşık 12.00 ‘de siparişlerimizi verip gelen 6 farklı tapas’ı bir çırpıda açlıktan hızlı hızlı yedik. Ahtapot,patates, kalamar, mürekkep balığı,domatesli ekmek ve ne olduğunu tam olarak bilmediğimiz bir kaç tapasa 42 euro ödeyerek mekandan son derece memnun ayrıldık.

tapas

Ertesi gün de yine butik çalışan bir tapas restoranı olan Cal Pep’de yerimizi aldık. 14.00′de açılacak mekana 13.30′da gittiğimizde önümüzde yaklaşık  10 kişi görünce alıştığımız üzere sıraya girip beklemeye koyulduk. Tam 14′de restoran açılınca içeride yerimizi aldık. İngilizce bilmeyen şefler ve mekanın özelliği gereği menüsü olmayan bu mekanda, el hareketleriyle anlaştığımız şefin tercihlerine kendimizi bırakarak gelen 6 farklı tapas’ı yedik. Burası biraz pahalıydı ve yaklaşık 70 euro ödeyerek buradan ayrıldık. Sıradışı bir deneyim yaşamak istiyorsanız bu restoranı da mutlaka tavsiye ederim. Tapasların yanında cava veya sangria almanızı tavsiye ederim.

Cal Pep

Yukarıda belirttiğim 2 tapas restoranına ek olarak arkadaşlarımın mutlaka önerdiği La Paredeta‘ya  zamansızlıktan dolayı gidemedik. Ancak okadar çok tavsiye edildi ki bir daha ki sefere mutalaka gideceğim.

İspanyolların ünlü paellasını da en azından bir öğünde tatmanızı da tavsiye ederim. Akşam yemeği için de bir seferinde İtalyan restoranı Poma’yı ziyaret ettik. Makul fiyata yemek yemek isteyenler için burayı önerebilirim.

Gece Hayatı:

Gece hayatı için Port Olympic  civarındaki  Cat Walk, Carpe Diem, Shoko,Oshum tavsiye edilir. Ama en güzeli La Rambla üzerindeki caddelerde kaybolup kendi eğlencenizi kendiniz yaratmanız.

Deniz:

Barselona’ya gidip de denize girmemek olmazdı.Havlularımızı alıp metroya atlayarak denize gitmemiz 20 dakikamızı aldı. İlk gün denize Nova Mar Bella Beach’de, ikinci gün ise Barcelonetta’dan girdik. İspanya’da sahillere girişler ücretsiz, isterseniz yanınızda şemsiyenizi götürebilirsiniz. Sahiller temiz ve herkesin daha önceden dediği gibi burada ‘clothing is optional’. Deniz temiz ancak Türkiyedeki denizlerimiz gerçekten çok daha güzel.

Barcelona

Gezi Uygulamaları:

Barselona’da dolaşırken özellikle kullandığımız uygulamalar çok işimize yaradı. Barcelona Ulmon uygulaması herhangi bir internet bağlantısına gerek bırakmadan offline çalışıyor, üzerinden önerilen yemek yerlerini, gece kulüplerini bulabilmek mümkün.En temel özelliği ise haritası.Google Maps gibi başlangıç ve bitiş noktalarını belirleyerek haritadan yolunuzu bulabilirsiniz.

barcelona app

Çok işimize yarayan bir diğer uygulama da Tripadvisor’ın offline uygulamasıydı. Bu uygulamayla gezilecek yerlerin yorumlarını offline okuyabilirsiniz, internetiniz olduğu durumlarda da Foursquare’in önerilerine güvenerek gezinizi planlayabilirsiniz.

Barselona’da geçirdiğimiz 3 günü dolu dolu yaşadık. Bize her ne kadar İstanbul’u hatırlatan bir şehir olsa da burada trafik yok, insanlar mutlu, ulaşım ve yaşam çok daha kolay. Ara sokaklarda kaybolmak çok güzel, bisiklet kiralayarak tüm şehri dolaşmak mümkün.  Buradaki maceramız bitiyor ve İbiza’ya doğru yola çıkıyoruz.

barcelona

Benzer Yazılar

Etiketler: ,

1 Yorum - “Barselona Şehir Rehberi”

1. Kullanıcı : Mine

Bir aksilik olmazsa 22 Ekim’de Barcelona’da olacağız. Tayland önerilerinizle mükemmel ve sorunsuz bir tatil yaptık. Şimdi de Barcelona tatilimizi planlamamıza yardımcı oldunuz, çok teşekkürler:)